Hjem - Kurskalender - Arkiv - kurs - Kurs 2010 - NKFs vårkurs 2010 - Hotellinformasjon

Hotellinformasjon

På grunn av begrenset antall rom på Solstrand Hotel & Bad har vi også reservert noen rom på Bjørnefjorden Gjestetun.

Solstrand Hotel & Bad

N-5200 OS pr Bergen

Overnatting i enkeltrom: kr 1463
Overnatting dobbeltrom: kr.1288 pr. person
Prisene inkluderer frokost

Se her for informasjon om frist for påmelding og hotellfrister

Tlf.: (+47) 56571100
Booking:  (+47) 56571150
Fax: (+47) 56571120
E-post: hotel@solstrand.com
Web:  www.solstrand.com

Om hotellet
Solstrand Hotel & Bad ligger vakkert til ved Bjørnefjorden, 30 km sør for Bergen sentrum og Bergen Lufthavn , Flesland. Hotellet blir drevet med fokus på gjestfrihet, kvalitet, atmosfære og godt kjøkken.

Transport
Tilbudet om kollektivtransport til hotellet er dårlig. Taxi koster ca kr 300. Deltagerne oppfordres til å ta kontakt med kolleger for felles taxi/maxitaxi.

Bildene er lånt med tillatelse av Solstrand Hotel & Bad.

Flere bilder fnner du på hotellets webside her

Bjørnefjorden Gjestetun

N-5200 OS pr Bergen
Kart

Overnatting i enkeltrom: kr 1150
Overnatting dobbeltrom: kr.1450
Prisene inkluderer frokost

Se her for informasjon om frist for påmelding og hotellfrister

Om hotellet
Midt i hjertet av Fjord-Norge, på gården Hauge i Os en halv times kjøring sør for Bergen ligger Bjørnefjorden Gjestetun. Denne vakre gården var tidligere en del av Lyse Kloster, etablert i 1146.

I det ombygde fjøset fra år 1655 tilbyr familien Bjørke, åttende generasjon på gården, 40 sjarmerende rom. Fremdeles finnes Smalahuset og Stallen, men i dag til gjestenes disposisjon. Rommene har alle sine særegne preg. I tillegg har Bjørnefjorden Gjestetun profesjonelle møtelokaler og flotte selskapslokaler, alt holdt i den gamle rustikke stilen.

Fra Gjestetunet er det vakker utsikt over Bjørnefjorden, med Folgefonna, Rosendal og Tysnesfjellene i det fjerne. Bjørnefjorden Gjestetun er holdt i gammel, norsk byggestil. Den eldste bygningen på gården er bygget etter stavkonstruksjonsprinsippet, lik de gamle stavkirkene.

Gårdstunet består av ni hus som er bygget i forskjellig størrelse, alt etter hvilken funksjon de hadde på gården. Her finner du blant annet den ombygde løo, kårhuset, vognhuset og eget røykehus hvor du kan røyke fisken din selv. Et stort nybygg på 1100 kvadratmeter med ny resepsjon, restaurant, konferansesal og soverom ble åpnet i august 1997. Hele bygget er holdt i samme gamle stil som resten av Gjestetunet.

Bjørnefjorden Gjestetun ligger 28 kilometer fra Bergen Sentrum og fra Bergen Lufthavn, Flesland. Gjestetunet ligger på høyre side mot fjorden, omtrent en kilometer fra Os sentrum i retning Fusa. Om du kommer til oss på ferie eller som deltaker på seminar, tilbyr vi aktiviteter som gir deg og dine et helt